**NOTE** Registrations back to manual activation due to spam registrations. Accounts with zero posts after 6 months will be deleted!

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lees: Mega opslag (Dutch only)

01-09-2014, 09:59 PM
Lees: Mega opslag (Dutch only)
Ik gebruik nu al vanaf de Beta versie Mega.

[Image: f9f03c299966999.jpg]

Mega is de opvolger van MegaUpload, die we allemaal wel kennen. MegaUpload komt niet meer terug.
Ik heb Mega een tijd lang aan zitten kijken of het allemaal wel stabiel was en of het wel toekomst had.

Ik kom tot de conclusie dat Mega dé nieuwe manier van opslag is.

Enige voordelen:
- Mega is supersnel; ik (met fiberverbinding) up- en download bestanden tussen de 3-5 MB/s (dat is MB/s, niet MBPS), hier komt geen enkele andere site bij in de buurt. In perspectief, ik upload een bestand van 1 Gigabyte binnen een paar minuten.

- Mega heeft supergoede encryptie. In tegenstelling tot MegaUpload, waar geen enkele encryptie op zat.
Wat dit wil zeggen; als je een download aanbiedt dan kan niemand er achter komen dat het van jou account komt.

- Bestanden blijven online en worden niet meer verwijderd bij weinig gebruik enz.

- Handige interface. je kunt al je bestanden slepen en droppen, je kunt mappen maken, bestanden snel verzetten enz.

- 50Gb opslag, gratis. Er zit wel een datalimiet op maar deze drempel is niet laag (ik heb er nog nooit aangezeten) en aangezien filmpjes enz op dit forum alleen voor members te zien zijn, kan het wel meevallen.

- Je kunt zoveel accounts maken als je emailadressen hebt. Ik heb er momenteel 3, dus 150 GB opslag.

- Geen wachttijd bij downloaden, geen code in te voeren, gewoon downloaden.

- Er zit een vriendenlijst in, ze zijn bezig met een messenger (volledig beschermd) en ook een soort skype functie. Dit is niet zo superinteressant maar het geeft wel aan dat ze volop in ontwikkeling zijn.

Nadelen?
- misschien de datalimiet

Mijn plan is om langzaamaan alle filmpjes die ik geupload heb over te zetten naar Mega. Dit gaat wel enige tijd duren. Ik ga hiermee beginnen bij de Dutch celeb movies.
Natuurlijk is het nooit zeker dat ze online blijven, garantie is er nooit, maar zoals het nu gaat zijn alle downloads binnen een maand alweer dood en dat is zeker niet handig.

Wil je zelf een Mega account?
Hier een beetje hulp:

- Ga naar Mega en dan Create Account
- Vul het formulier in (naam email wachtwoord)
- Vervolgens een cryptkey maken (dit is voor de veiligheid)
Door deze key is het onmogelijk om in je account te kijken. Je maakt een key door simpelweg je muis heen en weer te bewegen (ze hebben er een spelletje van gemaakt)
Bij 100% doorgaan en je bent klaar.
Add Thank You REPLY
01-10-2014, 11:52 PM
RE: Lees: Mega opslag (Dutch only)
Kan iemand even checken hoe de download is?
Ik heb een voorbeeld-download in Quinty's thread gezet (onder edit)

http://hose.dreamhosters.com/showthread.php?tid=820

Of directe link;

https://mega.co.nz/#!TNtklDoY!Q_XSuXnQUf...ofb2inrGf0
Add Thank You REPLY
01-11-2014, 12:54 AM
Werkt goed Masterbater!
Snelle download..
Add Thank You REPLY
01-11-2014, 03:41 PM
Oke dan, nu nog even alles overzetten Tongue
Add Thank You REPLY

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)